Copiatoarele sau imprimantele sunt dispozitive indispensabile in cadrul oricarei companii. Mereu vei avea nevoie de printarea sau copierea unui document, a unei carti de vizita sau a unui poster.
Atat imaginile, cat si textul au nevoie de o calitate superioara, reprezentand in acest fel societatea sau biroul respectiv. Pretul lor difera in functie de specificatiile lor, dimensiuni si modul de utilizare. Daca iti doresti un dispozitiv care sa aiba scanner, sa poata printa si copia, o multifunctionala este echipamentul ideal.
Documente de printat, copiat sau faxuri de expediat se regasesc la toate birourile sau societatile. Fie ca iti doresti un copiator, o imprimanta sau o multifunctionala, inainte de a le achizitiona trebuie sa efectuezi cateva calcule.
Mai intai trebuie sa analizezi nevoile firmei; volumul aproximativ de printare/copiere/scanare lunar si bugetul alocat pentru acest aspect. In functie de fiecare criterii, poti apela la inchirierea unui echipament sau la achizitionarea lui. Pentru ambele variante exista atat avantaje, cat si dezavantaje, totul fiind in final la latitudinea ta.
Inchiriere vs achizitonare
Fie ca esti la inceput de drum sau societatea pe care o reprezinti are deja experienta pe piata, trebuie sa stii ce sa alegi intre inchiriere si achizitionare. Imprimantele profesionale, copiatoarele sau multifunctionalele au preturi destul de mari, dar si calitatea lor este una pe masura.
Avantajele achizitionarii:
- Cost mare la inceput, dar dispozitivul ramane al firmei. Astfel, daca echipamentul este lovit sau functioneaza impropriu nu te va trage nimeni la raspundere si nici nu vei plati pentru distrugerile produse.
- Poti utiliza consumabile compatibile si piesele inlocuite pot fi second hand, spre deosebire de cele noi care sunt introduse cand imprimanta este inchiriata.
- Instalarea si mentenanta pot fi efectuate de catre o persoana calificata, nefiind necesar sa chemi o firma specializata in domeniu.
- Poti muta echipamentele ori de cate ori doresti, oriunde si le poti utiliza oricand.
- Volumul lunar poate varia, fara sa platesti costuri suplimentare pentru ceva ce nu folosesti.
Avantajele inchirierii:
- Poti returna sau inlocui echipamentul daca acesta nu mai corespunde cu nevoile firmei. Un copiator, o imprimanta sau o multifunctionala au capacitati standard si in cazul maririi sau scaderii volumului de printare acestea pot fi inlocuite altele.
- Transportul, instalarea si instruirea personalului sunt facute de catre firma ce inchiriaza, astfel nu exista dubii in privinta specializarii acestora.
- Consumabilele, inlocuirea produselor de schimb, actualizarea software-urilor si mentenanta sunt incluse in pretul chiriei lunare.
- Revizii periodice pentru a te asigura ca echipamentul corespunde cu nevoile de printare lunare.
- Inainte de a inchiria, poti analiza volumul de printare si sa stabilesti de ce echipament ai nevoie si de pretul pe care il vei plati lunar in functie de analiza respectiva.
Ca si pret, cel mai avantajos este sa inchiriezi o imprimanta, dar daca iti doresti sa fii stapan pe echipament va trebui sa il cumperi. Totul depinde de volumul mediu de printare/copiere sau scanare lunar si de bugetul pe care doresti sa il aloci acestui aspect. Inainte de a efectua vreo actiune, asigura-te ca ai analizat toate nevoile firmei.